Oppdatert

Sosiale medier

Våre to merkevarer skal opptre på sosiale medier for å treffe våre kunder. Vi skiller på hvilke kanaler vi bruker og hvilket innhold vi publiserer.

Felleskjøpet Rogaland Agder

Facebook

Denne profilen skal profilere morselskapet, konsernet Felleskjøpet Rogaland Agder.

Felleskjøpet Rogaland Agder sin Facebook-side rettes mot bønder og medeiere, også kalt proffkunder. Følgende innhold er naturlig å kommunisere på Felleskjøpet Rogaland Agder sin Facebook-side:

  • Traktor-salg, Felleskjøpet Rogaland Agder gratulerer kunder som har kjøpt ny traktor

  • Nye fjøs (I-mek)

  • Kraftfôr

  • Plantekultur

  • Traktor/redskap

  • Ettermarked/service

  • Kundemagasinet Vårt Felleskjøp, frøkatalog o.l.

  • Kampanjer på traktor og redskap

  • Kampanjer på ettermarked-deler

  • Kampanjer på I-mek utstyr

  • Arrangementer som inngår under I-mek, ettermarked, traktor/redskap, kraftfôr, plantekultur

  • Deling av relevante innlegg for bonden fra eksterne sider (Nyt Norge, Bondelaget, Nortura++)

  • Konkurranser utelukkende for bønder/firma

  • Merkedager

  • Stillingsutlysning/jobbannonser

  • Årsrapporter

  • Øvrige rapporter (om bærekraft, miljø etc.)


Alle disse innleggene må linkes opp mot BondeKompaniet sin webside www.bondekompaniet.no for å lede kunden til salgsutløsende punkt.


LinkedIn

Denne profilen skal profilere morselskapet, konsernet Felleskjøpet Rogaland Agder. Relevant informasjon på denne profilen er:

Stillingsutlysninger
Årsrapporter
Øvrige rapporter (om bærekraft, miljø etc.)
Vise en forståelig og klar link til BondeKompaniet

Google-søk og søkeoptimalisering

På Google-søket Felleskjøpet Rogaland Agder må man i vesentlig større grad “eie” søketreff. Linken til BondeKompaniet må være tydelig da forbrukere trenger tid til å venne seg til hvordan Felleskjøpet Rogaland Agder og BondeKompaniet henger sammen.

YouTube

Felleskjøpet Rogaland Agder kan være tilstede på YouTube med videoinnhold som omhandler produkter rettet mot bønder og medeiere, også kalt proffkunder. Dette kan være presentasjoner av traktorer og redskap eller relevante innlegg for bonden.

BondeKompaniet

Facebook

BondeKompaniet sin Facebook-side rettes mot forbruker/privatkunder. Her postes det informasjon om aktiviteter i butikk, tilbud, eventer, åpningstider, samt relevant content og linker til websiden bondekompaniet.no.

Følgende innhold er naturlig å kommunisere på BondeKompaniet sin Facebook-side:

  • Kampanjer til forbruker

  • Deling av relevante innlegg for forbrukere, for eksempel matoppskrift, tips og triks for å trene hunden

  • Konkurranser som knyttes opp mot BondeKompaniet

  • Merkedager

  • Relevant innhold som gjenspeiler produkter i BondeKompaniet-butikkene mot forbruker (ikke tilskuddsfôr til husdyr)

BK facebook 01 cut

Instagram

Det er naturlig at BondeKompaniet er tilstede på Instagram for å inspirere sine kunder og vekke engasjement rundt produkter og redaksjonelt innhold på websiden. Her kan produkter til forbruker/privatkunder presenteres og stories rettet mot forbruker/privatkunder.

YouTube

BondeKompaniet bruker inntil videre morselskapet, Felleskjøpet Rogaland Agder, sin YouTube-kanal.

LinkedIn

Det er ikke tenkt at BondeKompaniet skal være på LinkedIn.

Google-søk og søkeoptimalisering

Vi skal "eie" Google-søket "BondeKompaniet". Linken til BondeKompaniet må være tydelig da forbrukere trenger tid til å venne seg til hvordan Felleskjøpet Rogaland Agder og BondeKompaniet henger sammen.